תקשורת שיווקית זוהי שפה מיוחדת שמורכבת בעצם ממכלול של אמצעי תקשורת ופעולות שונות אשר בהם ניתן לעשות שימוש על מנת להשפיע או להעביר מסרים. כל מי שנמצא בראש של חברה מסוימת, ארגון, או בית עסק, המעוניין לשווק או למכור שירותים או מוצרים שונים חייב ללמוד ולהכיר סגנונות תקשורת על מנת ללמוד כיצד לתקשר באופן נכון מול הלקוחות הפוטנציאליים. ולא משנה אם מדובר בנכסים מופשטים כמו קורסים, רעיונות, פטנטים וכדומה. או מוצרים של ממש כמו מוצרי חשמל, כלי רכב וכדומה, כמו גם כאשר מדובר בשירותים שונים כמו ניקיון, גינון, עבודות חשמל וכדומה.
תקשורת שיווקית – את מי זה משמש?
כל אחד מאתנו משווק את עצמו מבלי שישים לב לעובדה. בכל רגע מחיי היום יום שלנו אנחנו עסוקים בלשווק ובלהסביר את עצמנו ואת עמדותינו. בין אם זה כאשר אנחנו באים לראיון עבודה, ובין כאשר מדובר באיש תקשורת הבא למכור את דעותיו. גם החנווני בחנות הירקות משווק את סחורתו ובעל הדוכן בשוק, עושה את אותו הדבר. אך בדרך כלל, כאשר אנחנו מדברים על סגנונות תקשורת כמו גם על תקשורת שיווקית, אנחנו בעיקר מתכוונים לשיווק בתחום העסקים.
כל עסק וכל ארגון מגדיר לעצמו בדרך כלל את המטרות ואת היעדים הרצויים והאפשריים מבחינתו, כאשר הוא מגדיר מה יהיו גבולות התקשורת בהתאם לכך. הוא ייקח בחשבון את כל הסביבה העסקית, את המוצרים או השירותים המוצעים ואת הסביבה הארגונית כאשר על פי זה יתכנן את הצורה ואת האופן הנכון של העברת המסרים.
קיימים כמה וכמה סגנונות תקשורת, כאשר לכל חברה יתאים הסגנון שלו. יש כמובן את הפרסום המסורתי הנועד לצורך חיזוק התדמית של העסק, ויש את הדיוור הישיר. יש הדוגלים בסוג של הרגלים מנצחים במכירות על ידי שהם משקיעים בניוזלטורים ובהדרכות קבועות אותם הם שולחים ללקוחות הפוטנציאליים שלהם, כאשר הם מתמקדים בקהל יעד ממוקד ומוגדר.
אנחנו מוצאים דרכים רבות המשמשות לצורך קידום ושיווק של העסק כאשר החכמה היא למצוא את אופן השיווק המתאים ביותר לבית העסק. אלו הם הרגלים מנצחים במכירות, אשר מוכיחים את עצמם בשטח שוב ושוב.