תקשורת שיווקית זוהי שפה מיוחדת שמורכבת בעצם ממכלול של אמצעי תקשורת ופעולות שונות אשר בהם ניתן לעשות שימוש על מנת להשפיע או להעביר מסרים. כל מי שנמצא בראש של חברה מסוימת, ארגון, או בית עסק, המעוניין לשווק או למכור שירותים או מוצרים שונים חייב ללמוד ולהכיר סגנונות תקשורת על מנת ללמוד כיצד לתקשר באופן נכון מול הלקוחות הפוטנציאליים. ולא משנה אם מדובר בנכסים מופשטים כמו קורסים, רעיונות, פטנטים וכדומה. או מוצרים של ממש כמו מוצרי חשמל, כלי רכב וכדומה, כמו גם כאשר מדובר בשירותים שונים כמו ניקיון, גינון, עבודות חשמל וכדומה.
תקשורת שיווקית – את מי זה משמש?
כל אחד מאתנו משווק את עצמו מבלי שישים לב לעובדה. בכל רגע מחיי היום יום שלנו אנחנו עסוקים בלשווק ובלהסביר את עצמנו ואת עמדותינו. בין אם זה כאשר אנחנו באים לראיון עבודה, ובין כאשר מדובר באיש תקשורת הבא למכור את דעותיו. גם החנווני בחנות הירקות משווק את סחורתו ובעל הדוכן בשוק, עושה את אותו הדבר. אך בדרך כלל, כאשר אנחנו מדברים על סגנונות תקשורת כמו גם על תקשורת שיווקית, אנחנו בעיקר מתכוונים לשיווק בתחום העסקים.